Tanulói mérési rendszer kidolgozása

A komplex egészség – és környezettudatos magatartást fejlesztő program kollégista diákjainknak szól. Így megtervezésekor nagyon fontos, hogy ismerjük tanulóinknak az egészséges életmóddal, életvitellel kapcsolatos meglévő információit valamint legyenek ismereteink környezettudatos gondolkodásmódjukról, a fenntarthatóságra való törekvésükről.

A Mesterprogramom 2021 januárjával indult, így a tanulói mérési rendszer kérdőíveinek kidolgozását – a kérdőívek összeállítását, kinyomtatását, sokszorosítását – 2020. szeptember – 2020. december időszakára terveztem.(előkészítő szakasz)

Ezt az időszakot azonban a koronavírus helyzet, s az annak következtében (2020. november) bevezetett digitális oktatás felülírta. Így a mérési rendszer kidolgozását valamint a mérés lebonyolítását az online térben kellett megvalósítanom.

A kérdőív tartalma a testi-, lelki egészség és környezettudatos viselkedést térképezi fel 40 kérdésben, hiszen a program ezt a területet kívánja célzottan fejleszteni. Úgy érzem a kérdések sora átfogó képet ad az adott területekről. Mivel az online tér véleményem szerint sokkal közelebb áll a mai diákokhoz egy ilyen hosszabb kérdőív kitöltése során, ezért úgy gondoltam a pandémia megszűnése után is online formában maradjon a kérdőív kitöltésének a módja.

A program nem csak bemeneti értékekkel dolgozott, hanem feltérképezte a kilépő, 12 – 13. évfolyamos tanulók eredményeit is, mint kimeneti érték. Ennek a fent említett digitális oktatás (2020, 2021) valamint az idő rövidsége miatt a 2023-ban, 2024-ben és 2025-ben végzett diákjaink esetében volt realitása. (a 2023-as és 2024-es eredményeket összesítve értékeltem) Ezt már hagyományos, papír alapú formátumban tudták kitölteni kollégistáink. Az eredmények összevetése, értékelése lehetőséget adott a konklúzió levonására valamint a program szükség szerinti módosítására.

Minden kérdőív eredményt, a tapasztalatokat, konklúziókat, fejlesztési és továbbhaladási irányokat, terveket nevelőtestületi értekezleteken osztottam meg a kollégáimmal.

 

Tanulói kérdőív

Kérdőív végzősöknek

Kérdőív 2021 – elemzése, értékelése

Kérdőív 2022 – elemzése, értékelése

Kérdőív 2023 – elemzése, értékelése

Kérdőív 2024 – elemzése, értékelése

Kérdőív 2025 – elemzése, értékelése

Kérdőív elemzés 2023-ban és 2024-ben végzett diákok